Strona główna » Regulamin IPZam Sklepu
Kontakt
  • MOTORSPEED
    Stara Dąbrowa 47c
    73-112 Stara Dąbrowa
    NIP: 854-215-37-38

  • E-mail:sklep@motorspeed.pl
  • Telefon516-815-008
  • Godziny działania sklepuponiedziałek - piątek 9.00 - 17.00 sobota 9.00 - 14.00

Regulamin IPZam Sklepu

REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO „MOTORSPEED.PL”

§ 1 Postanowienia ogólne

1.     Regulamin sklepu internetowego motorspeed.pl obowiązuje od dnia 15 marca 2024 r. i ma zastosowanie do umów sprzedaży towarów oraz świadczenia usług zawieranych na odległość począwszy od 15 stycznia 2024 r.

Zastępuje tym samym regulamin obowiązujący od dnia 10 grudnia 2020 r., który został zaktualizowany, w szczególności z uwagi na zmianę w zapisach ustawy Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1610 z późn. zm.). oraz Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2759).

2.     Niniejszy regulamin nie wyłącza ani nie ogranicza jakichkolwiek praw Klientów wynikających z obowiązujących przepisów prawa, które mają pierwszeństwo w stosowaniu przed niniejszym Regulaminem, w razie sprzeczności.

3.     Niniejszy Regulamin stosuje się do umów zawieranych za pośrednictwem Sklepu Internetowego dostępnego pod adresem www.motorspeed.pl Regulamin określa w szczególności zasady składania zamówień i dostawy Produktów, uprawnienia Klienta związane z zakupionym Produktem (w tym w zakresie prawa do odstąpienia od umowy sprzedaży) oraz zasady i tryb rozpatrywania reklamacji.

4.     Niniejszy Regulamin stanowi integralną część umowy sprzedaży zawartej na odległość za pośrednictwem Sklepu Internetowego.

5.     Operatorem Sklepu Internetowego działającego na stronie www.motorspeed.pl jest MOTORSPEED Gabriela Gąsiorowska z siedzibą w Stara Dąbrowa 47c, 73-112 Stara Dąbrowa, NIP: 8542153738, REGON: 360816412 – nazywane dalej motorspeed.pl lub Sprzedającym

6.     Sklep Internetowy, na warunkach opisanych w Regulaminie, prowadzi sprzedaż Produktów:

a.       z dostawą do Klienta;

b.      poprzez umożliwienie Klientowi dokonania odbioru Produktów w danym punkcie ustalonym w procesie składania zamówienia;

§ 2 Definicje

Użyte w niniejszym regulaminie określenia oznaczają:

Dzień roboczy - jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.

Dni ustawowo wolne od pracy - dni określone w Ustawa z dnia 18 stycznia 1951 r. o dniach wolnych od pracy (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1920).

Formularz rejestracji - formularz dostępny w Sklepie internetowym umożliwiający utworzenie konta.

Formularz zamówienia - formularz dostępny w Sklepie internetowym umożliwiający złożenie zamówienia.

Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych a także osoba prawna oraz jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, korzystający ze Sklepu Internetowego i dokonujący za pośrednictwem Sklepu Internetowego czynności prawnej zakupu Produktów.

Konsument – Klient będący osobą fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową zgodnie z art. 22 k.c.

Kredytodawca – oznacza bank lub instytucję kredytową, współpracujący z MOTORSPEED.PL, który (w wypadku skorzystania z metody płatności ratalnej) udziela Kredytu na zakup Produktów,

Produkt – rzecz ruchoma oferowana do sprzedaży za pośrednictwem Sklepu Internetowego, która może być oferowana i wysyłana w opakowaniu zastępczym o ile jest to towar  Produkt(Towar) może być wysyłany w opakowaniu zastępczym. Jest to towar nowy i pełnowartościowy. Nie podlega on reklamacji z uwagi na brak opakowania oryginalnego.

Konto - oznaczony indywidualną nazwą (loginem) i hasłem podanym przez Klienta zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Sprzedawcy, w którym gromadzone są dane Klienta w tym informacje o złożonych zamówieniach.

Limit kupiecki – udzielony przez Sprzedającego, na określonych przez niego zasadach limit sprzedażowy dla wybranych Klientów. Zasady limitu kupieckiego reguluje odrębna umowa.

Newsletter - elektroniczna usługa dystrybucyjna, świadczona przez Sprzedawcę, za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail, która umożliwia wszystkim korzystającym z niej Klientom automatyczne otrzymywanie treści kolejnych edycji newslettera, zawierającego informacje o nowościach i produktach w Sklepie internetowym. Na korzystanie z usługi konieczne jest wyrażenie indywidualnej zgody, która może zostać przez klienta cofnięta w każdym momencie, w sposób w jaki została wyrażona.

Przesyłka – partia produktów/towarów o łącznej wadze wraz z opakowaniem nieprzekraczającej 31,5 kg i maksymalnych wymiarach: długość 140 cm x szerokość 60 cm x wysokość 60 cm – przy zachowanym kształcie prostopadłościanu.

Regulamin – niniejszy Regulamin sprzedaży przy wykorzystaniu środków porozumiewania się na odległość oraz świadczenia usług drogą elektroniczną. Niniejszy regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 344).

Sprzedawca – MOTORSPEED Gabriela Gąsiorowska z siedzibą w Stara Dąbrowa 47c, 73-112 Stara Dąbrowa, NIP: 8542153738, REGON:360816412

Umowa sprzedaży - umowa sprzedaży produktu lub usługi zawarta na odległość pomiędzy Klientem a Sprzedawcą, za pośrednictwem Sklepu internetowego.

Usługa elektroniczna - usługa świadczona drogą elektroniczną przez Sprzedawcę na rzecz Klienta za pośrednictwem serwisu internetowego.

Zamówienie - oświadczenie woli Klienta stanowiące ofertę zawarcia umowy sprzedaży produktu lub usługi ze Sprzedawcą, której warunki określone zostały w Regulaminie.
 

§ 3 Informacje dotyczące sprzedaży

1.     W celu zawarcia umowy lub założeniem konta, Klient jest zobowiązany do zapoznania się z treścią niniejszego regulaminu, zaś akceptację jego postanowień potwierdzić zaznaczając odpowiednie pole formularza zamówienia w procesie jego składania. W celu zawarcia umowy sprzedaży konieczne jest zaakceptowanie warunków Regulaminu.

2.     Produkty, cenniki i inne informacje zamieszone w Sklepie internetowym shop.olekmotocykle.com, skierowane do ogółu, nie stanowią oferty w rozumieniu art. 71 k.c.. Należy je poczytywać jako zaproszenie do zawarcia umowy.

3.     W stosunkach między przedsiębiorcami każda oferta może być odwołana przed zawarciem umowy, jeżeli oświadczenie o odwołaniu zostało złożone drugiej stronie przed wysłaniem przez nią oświadczenia o przyjęciu oferty.

4.     W przypadku wystawienia do sprzedaży produktów, których wartość znacząco odbiega od rynkowych cen lub wynosi 0 zł (zero złotych) nie mamy do czynienia z ofertą handlową w rozumieniu zapisów kodeksu cywilnego o ile nie oznaczono wyraźnie, że produkt objęty jest promocją lub wyprzedażą.

5.     Cena produktu uwidoczniona w Sklepie internetowym podana jest w złotych polskich i zawiera wszystkie składniki, w tym podatek VAT oraz cło. Ceny produktów nie zawierają jednak kosztów dostawy, które – jeżeli występują – są wskazywane w trakcie składania zamówienia.

6.     Ceną Produktu jest cena wskazana na indywidualnej stronie prezentującej Produkt w momencie składania przez Klienta zamówienia. Cena Produktu (oraz łączna cena za zamówione Produkty) i koszty dostawy będą wskazane w potwierdzeniu zamówienia przesłanym Klientowi w wiadomości e-mail.

7.     Zamieszczone na stronie znaki towarowe, wzory przemysłowe są własnością podmiotów trzecich, podlegają ochronie na podstawie ustawy z 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2509). oraz Ustawy z 30 czerwca 2000 r. prawo własności przemysłowej (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1170).

8.     Wszelkie prawa do Sklepu Internetowego, w tym majątkowe prawa autorskie, prawa własności intelektualnej do jego nazwy, jego domeny internetowej, strony internetowej Sklepu, a także do wzorców formularzy, zdjęć zamieszczanych na Stronie Internetowej Sklepu (za wyjątkiem logotypów, do których to prawa autorskie należą do podmiotów trzecich) należą do Sprzedawcy, a korzystanie z nich może następować za zgodą Sprzedawcy wyrażoną na piśmie.

§ 4 Dane kontaktowe

1.     Adres do korespondencji:

MOTORSPEED
 Stara Dąbrowa 47c  73-112 Stara Dąbrowa,
Tel :+48 516 815 008    E-mail: sklep@motorspeed.pl

2.     Placówki odbioru osobistego: j.w.

Adresy wraz z numerami telefonów i godzinami otwarcia dostępne w aktualnej wersji na stronie http://motorspeed.pl/kontakt-f-1.html i mogą ulegać zmianie bez konieczności indywidualnego informowania Klientów, za wyjątkiem koniecznym w zakresie realizacji zawartych umów.

3.     Oświadczenie i odstąpieniu od umowy, zwroty towaru, reklamacje należy składać:

- Osobiście w placówce Sprzedającego, w której dokonano zakupu

- Listownie na adres: 73-112 Stara Dąbrowa 47c 

- W formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail: sklep@motorspeed.pl

4.     Towar podlegający zwrotowi oraz towary podlegające reklamacji należy dostarczyć na adres:
MOTORSPEED
Stara Dąbrowa 47c 
73-112 Stara Dąbrowa 

Nie będą przyjmowane paczki nadane za pobraniem.

§ 5 Wymagania techniczne i zastrzeżenia

1.     Strona internetowa motorspeed.pl za pośrednictwem której Sklep internetowy prowadzi sprzedaż, działa w technologii html.

2.     Do przeglądania i korzystania ze Sklepu internetowego niezbędne jest posiadanie dostępu do sieci Internet. Przeglądanie i korzystanie ze Sklepu internetowego wymaga przeglądarki internetowej w wersji np. IE 8, 9 i 10, Firefox 21.0 oraz 22.0,Safari 6, Opera 12, 12.1 i 15.0, Chrome 26 oraz 27 lub nowszych.

3.     Korzystanie ze Sklepu internetowego wymaga takiej konfiguracji przeglądarki internetowej, która umożliwia przyjmowanie i wykorzystywanie plików cookies - więcej o plikach na www.motorspeed.pl/cookies oraz http://pl.wikipedia.org/wiki/HTTP_cookie. Zasady użytkowania plików cookie określone zostały w polityce prywatności i wymagają wyrażenia świadomej zgody na ich wykorzystywanie.

4.     Sprzedawca zastrzega sobie prawo do czasowego zawieszenia funkcjonowania Sklepu internetowego oraz prawo do innych przerw w dostępie do Sklepu internetowego (w szczególności do prezentowanych towarów), spowodowanych w szczególności koniecznością konserwacji, naprawy systemu lub aktualizacji cen i opisów prezentowanych w Sklepie internetowym towarów.

5.     Klient, który korzysta ze Sklepu internetowego, zobowiązany jest do:

a)     niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa,

b)    korzystania ze Sklepu internetowego w sposób nie zakłócający jego funkcjonowania,

c)     nierozsyłania i nieumieszczania w ramach Sklepu internetowego niezamówionej informacji handlowej,

d)    korzystania ze Sklepu internetowego w sposób nieuciążliwy dla innych Klientów oraz dla Sprzedawcy,

e)     korzystania z treści zamieszczonych na stronach Sklepu internetowego do użytku własnego.
 

§ 6 Rodzaje usług elektronicznych, warunki świadczenia i zawierania umów o świadczenie usług elektronicznych i ich reklamacje.

1.     Sprzedawca świadczy za pośrednictwem Sklepu internetowego następujące usługi elektroniczne:

a)        prowadzenie konta w Sklepie internetowym,

b)        umożliwienie złożenia zamówienia w Sklepie internetowym poprzez wypełnienie formularza zamówienia i dokonania zakupu oferowanych towarów,

c)        dostarczanie newsletteru.

2.     Świadczenie usług elektronicznych przez Sprzedawcę jest nieodpłatne.

3.     Umowa o świadczenie usługi elektronicznej polegającej na prowadzeniu konta w Sklepie internetowym zawierana jest na czas nieoznaczony.

4.     Umowa o świadczenie usługi elektronicznej polegającej na umożliwieniu złożenia zamówienia w Sklepie internetowym poprzez wypełnienie formularza zamówienia zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą złożenia zamówienia.

5.     Umowa o świadczenie usługi elektronicznej newsletter zawierana jest na czas nieoznaczony.

6.     Reklamacje dotyczące usług świadczonych przez Sprzedawcę drogą elektroniczną mogą być składane poprzez przesłanie reklamacji na adres e-mail: reklamacje@olekmotocykle.pl lub wniesione pisemnie na adres siedziby Sprzedającego wskazany w § 3 pkt.1 niniejszego regulaminu.

7.     Reklamacja Klienta powinna zawierać oznaczenie usługobiorcy oraz krótki opis reklamacyjny ze wskazaniem wady, czasu jej ujawnienia i in. Sprzedawca dołoży wszelkich starań, aby zgłoszone reklamacje były rozpatrzone w najszybszym możliwym terminie, jednak nie później niż 14 dni od dnia otrzymania przez Sprzedawcę reklamacji wraz z towarem jeżeli jest on niezbędny do rozpoznania reklamacji. O sposobie rozpatrzenia reklamacji Klient zostanie powiadomiony telefonicznie lub poprzez wiadomość wysłaną na wskazany przez Klienta adres poczty e-mail lub sms.


§ 7 Rejestracja w Sklepie internetowym

1.     Rejestracja w ramach Sklepu internetowego następuje poprzez zaakceptowanie formularza rejestracyjnego, udostępnianego na stronie Sklepu internetowego, po wypełnieniu wymaganych rubryk formularza.

2.     Klient  rejestrujący się w Sklepie internetowym otrzymuje osobiste konto do którego hasło ustanawia samodzielnie. Podany w czasie rejestracji adres e-mail stanowi jednocześnie login Klienta, za którego ujawnienie przez Klienta i konsekwencje ujawnienia Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności.

3.     Z chwilą rejestracji w Sklepie internetowym tworzone jest konto Klienta stanowiące zbiór zasobów, w którym gromadzone są informacje o Kliencie oraz o jego działaniach w ramach Sklepu internetowego w związku z zawieranymi umowami. W ramach swojego konta Klient ma m.in. dostęp do historii swoich zamówień w Sklepie internetowym.

4.     Podany adres e-mail nie może być adresem wykorzystanym wcześniej przy rejestracji innego konta w Sklepie internetowym.

5.     Klient może posiadać tylko jedno konto w Sklepie internetowym.
 

§ 8 Składanie i realizacja zamówień

1.     Składanie zamówień w Sklepie internetowym Sprzedającego odbywa się poprzez:

a)     stronę www.motospeed.pl

b)    zamówienie telefoniczne w jednej z placówek Sprzedającego pod numerami telefonów podanymi na stronie http://motorspeed.pl/kontakt

c)     przesłanie zamówienia e-mailem na adres e-mail: sklep@motorspeed.pl

2.     Korzystanie przez Klienta z możliwości złożenia zamówienia drogą telefoniczną jest związane z koniecznością poniesienia przez niego kosztów połączenia telefonicznego. Powyższe opłaty nie są pobierane przez Sprzedającego ale przez dostawcę publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych w rozumieniu ustawy z dnia 16 lipca 2004r. Prawo telekomunikacyjne (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1648 z późn. zm.).), z którego usług korzysta Klient. Koszt połączeń naliczany jest według taryf operatora usług telekomunikacyjnych, z których korzysta Klient.

3.     Klient, przeglądając strony Sklepu internetowego, w szczególności prezentujące towary, usługi, ma możliwość zapoznania się z ich opisem, cechami, parametrami technicznymi, ceną oraz kosztem wysyłki. Sprzedawca zobowiązuje się do prezentowania na powyższych stronach jasnych i rzetelnych informacji umożliwiających Klientowi zapoznanie się z jego ofertą.

4.     Przed złożeniem Zamówienia Klient umieszcza w wirtualnym koszyku wybrany przez siebie towar, który zamierza nabyć. Wirtualny koszyk jest narzędziem umożliwiającym Klientowi agregację wybranych towarów przed ich zakupem, przeliczanie wartości towarów zgromadzonych w koszyku oraz przeliczanie kosztów dostawy. Podczas wyboru towarów Klient może dowolnie zarządzać zawartością koszyka poprzez dodawanie do koszyka kolejnych towarów lub usuwanie ich z koszyka.

5.     Po ostatecznym wyborze towarów przeznaczonych do zakupu Klient zostaje skierowany do formularza internetowego służącego do składania zamówień w Sklepie internetowym, w którym określa:

a)     adres dostawy,

b)    sposób dostawy,

c)     formę płatności za produkt,

- pobranie (COD – płatność u kuriera

- płatność online realizowana poprzez platformę imoje (płatność BLIK, płatność przelewem lub kartą kredytową). Płatność ONLINE możliwa tylko dla wybranej waluty PLN. Dokument sprzedażowy (pargon lub faktura) przy płatności on-line również będzie wystawiony w PLN.

d)    w polu uwagi: dodatkowe informacje, prośby, uwagi dotyczące zamówienia.

6.     Po złożeniu prawidłowego zamówienia Sprzedający przesyła niezwłocznie Klientowi informację o przyjęciu zamówienia (przyjęcie oferty) na adres poczty elektronicznej (e-mail) podany podczas rejestracji.

7.     W przypadku płatności przelewem - przedpłata na rachunek bankowy, przyjęcie zamówienia do realizacji przez Sprzedającego rozpoczyna się w momencie zaksięgowania na rachunku bankowym ceny złożonego zamówienia, widocznej w podsumowaniu zamówienia.

8.     W przypadku wyboru odbioru osobistego, kupujący jest zobowiązany do odebrania zamówionego towaru w terminie 7 dni od otrzymania wiadomości e-mail potwierdzającej gotowość zamówienia. Brak odbioru w wybranym miejscu sprzedaży, w określonym terminie, powoduje automatyczne anulowanie zamówienia.

9.      W przypadku niedostępności zamówionego  produktu, w szczególności z uwagi na chwilowy brak towaru w  magazynie, bądź wyczerpanie zapasów danego produktu, Klient zostanie niezwłocznie poinformowany o tym przez pracowników obsługi drogą telefoniczną lub elektroniczną w celu zasygnalizowania problemu i zaproponowania alternatywnego produktu (świadczenia zastępczego), odpowiadającego tej samej jakości i przeznaczeniu pierwotnie zamówionego produktu lub anulowania zamówienia.

10.  W przypadku niedostępności części towarów objętych zamówieniem, Klient zostanie poinformowany przez pracowników obsługi o stanie zamówienia i podejmie decyzję o sposobie jego realizacji (częściowa realizacja lub anulowanie całości zamówienia).

11.  Sprzedający realizuje zamówienia wg kolejności ich składania. Z zastrzeżeniem pkt. 7 Sprzedający zobowiązuje się do zrealizowania złożonego zamówienia w jak najszybszym czasie nie później w terminie 3 dni roboczych od momentu złożenia przez Klienta zamówienia.

12.  Czas realizacji zamówienia nie obejmuje czynności związanych z przewozem przesyłki do Klienta, które z reguły wynoszą od 24 do 48 godzin i są niezależne od Sprzedającego.

13.  Potwierdzenie wszystkich istotnych elementów zamówienia następuje po jego złożeniu poprzez wysłanie wiadomości e-mail do Klienta stanowiącej potwierdzenie przyjęcia zamówienia do realizacji, uzupełnionej o treść aktualnego regulaminu Sklepu.

14.  Do każdego zrealizowanego zamówienia wystawiany jest paragon bądź faktura VAT, w zależności od wyboru dokonanego przez Klienta na etapie składania zamówienia. Paragon bądź faktura VAT wystawiana jest w chwili, gdy wszystkie towary wybrane do zamówienia są skompletowane i gotowe do wysyłki.

15.  Klient może dokonywać zmian w zamówieniu lub je anulować do momentu przygotowania zamówienia do wysyłki. Aktualny status zamówienia dostępny jest po zalogowaniu na konto Klienta w zakładce "historia zamówień". Wprowadzanie zmian możliwe jest poprzez kontakt telefoniczny bądź e-mail z pracownikami obsługi .

Zmiany zlecane telefonicznie, będą wprowadzane wyłącznie po zweryfikowaniu Klienta jako właściciela konta. Brak uzyskania pełnej weryfikacji uniemożliwia wprowadzenie zmian.

16. Wysyłka towarów realizowana jest w dni robocze od poniedziałku do piątku do godziny 14:00
 

§ 9 Ryzyko

1.     Sprzedający zobowiązuje się do dostarczenia towarów wolnych od wad i zgodny z umową.

2.     Przy odbiorze Klient powinien sprawdzić przesyłkę. W przypadku stwierdzenia uszkodzenia mechanicznego przesyłki, jej zawartości, niekompletności lub niezgodności zawartości przesyłki z przedmiotem Zamówienia, Klient ma prawo do odmowy jej przyjęcia. W przypadku uszkodzenia przesyłki Klient jest zobowiązany do spisania w obecności przedstawiciela firmy kurierskiej stosownego protokołu- na formularzu przedłożonym przez Kuriera. Klient jest zobowiązany niezwłocznie powiadomić Sprzedającego telefonicznie lub e-mailowo o zaistniałej sytuacji, w celu przygotowania nowej dostawy. 

3.     Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie towaru lub opóźnienie w dostawie spowodowane niedokładnym lub błędnym adresem podanym przez Klienta w zamówieniu. 

§ 10 Uprawnienia Konsumenta do odstąpienia od umowy (zwrot)

1.     Zgodnie Ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2759 z późn. zm.).– Konsument, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, może w terminie 14 dni odstąpić od zawartej umowy bez podania przyczyny. Odstąpienie może być złożone skutecznie do poszczególnych indywidualnych produktów, jeżeli nie stanowią one bezpośrednio połączonych ze sobą i kompatybilnych elementów lub gdy zakup odbywał się w tzw. pakiecie i nie istnieje możliwość ich odłączenia bez zmniejszenia wartości całości.

2.     Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się dla umowy, w wykonaniu której Sprzedawca wydaje rzecz będąc zobowiązany do przeniesienia jej własności - od objęcia rzeczy w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik.

3.     Do zachowania terminu określonego powyżej wystarczy przekazanie Sprzedającemu oświadczenia o odstąpieniu od umowy przed jego upływem. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może zostać złożone:

a.     Osobiście w placówce Sprzedającego

b.     Wysłane listownie na adres: 73-112 Stara Dąbrowa 47c

c.     W formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres email: sklep@motorspeed.pl.

4.     Konsument może skorzystać ze wzoru Oświadczenia konsumenta do odstąpienia od umowy zamieszonego na stronie www.motorspeed.pl w zakładce „pliki”.

5.     W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa umowę uważa się za niezawartą, w zakresie w jakim od niej odstąpiono.

6.     Sprzedawca zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy.

7.     Jeżeli Konsument wybrał inny niż najtańszy sposób dostawy oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych dodatkowych kosztów co oznacza, że Konsumentowi przysługuje zwrot najtańszych kosztów dostawy oferowanych przez Sprzedawcę.

8.     Sprzedawca dokona zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

9.     Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze rzecz od Konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

10.  Konsument ma obowiązek zwrócić rzecz Sprzedawcy lub przekazać ją osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze rzecz. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem.

11.  Konsument ponosi koszty zwrotu towaru sprzedawcy po odstąpieniu od umowy.

12.  Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób przekraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.

13.  Towar podlegający zwrotowi należy:

a.     dostarczyć w oryginalnym opakowaniu wraz z dowodem zakupu, bądź innym alternatywnym dokumentem potwierdzającym zakup do placówki, w której dokonano zakupu, lub;

b.     odesłać w oryginalnym opakowaniu wraz z dowodem zakupu bądź innym alternatywnym dokumentem potwierdzającym zakup na adres: MOTORSPEED 
73-112 Stara Dąbrowa 47c
z dopiskiem: „zwrot”.

c.     towar podlegający zwrotowi musi być w stanie niezmienionym, tj. nie może nosić jakichkolwiek znamion użycia;

14.  Sprzedający nie przyjmuje przesyłek nadanych za pobraniem.

15.  Prawo do odstąpienia od umowy przysługuje również osobom fizycznym zawierającym umowę bezpośrednio związaną z ich działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tych osób charakteru zawodowego wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nich działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Pozostałym przedsiębiorcom prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje.

16.  Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje Klientowi w przypadkach wskazanych  w art. 38 ustawy o prawach konsumenta, w szczególności gdy towar jest nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb; 

Wszelkie pytania związane z wykonywaniem prawa odstąpienia od umowy można kierować telefonicznie pod numerem: (+48) 516 815 008 bądź na adres e-mail: sklep@motorspeed.pl.
 

§11 Postępowanie reklamacyjne z udziałem Konsumentów

1.     Tam gdzie wyraźnie nie zastrzeżono każdy oferowany przez Sprzedawcę produkt jest fabrycznie nowy i wolny od wad.

  1. W przypadku gdy cena oferowanego towaru znacząco odbiega od wartości rynkowej dla produktów oferowanych na rynku, a towar nie został oznaczony jak „Promocja” lub „Wyprzedaż” , zasadnym jest zweryfikowanie, czy nie nastąpił błąd co do oświadczenia o cenie produktu.
  2. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem kupującego, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę (rękojmia).
  3. Wada polega na niezgodności rzeczy sprzedanej z umową. W szczególności rzecz sprzedana jest niezgodna z umową, jeżeli:
  • nie ma właściwości, które rzecz tego rodzaju powinna mieć ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia;
  • nie ma właściwości, o których istnieniu sprzedawca zapewnił kupującego, w tym przedstawiając próbkę lub wzór;
  • nie nadaje się do celu, o którym kupujący poinformował sprzedawcę przy zawarciu umowy, a sprzedawca nie zgłosił zastrzeżenia co do takiego jej przeznaczenia;
  • została kupującemu wydana w stanie niezupełnym.
  1. Kupujący ma obowiązek przez użyciem zakupionego towaru oraz jego zamontowaniem lub uruchomieniem zapoznać się dokładnie z dostarczoną instrukcją, a w razie wątpliwości skontaktować się ze sprzedającym, który ma obowiązek szczegółowego wskazania działania towaru, w celu uniknięcia nieprawidłowego uruchomienia i uszkodzenia towaru.
  2. Sprzedawca jest zwolniony od odpowiedzialności z tytułu rękojmi, jeżeli kupujący dokonując zakupu wiedział o wadzie towaru w chwili zawarcia umowy.

Wszelkie pytania związane z wykonywaniem prawa rękojmi, wad towaru oraz procedurą reklamacyjną można kierować telefonicznie pod numerem: 516-815-008 bądź na adres e-mail: sklep@motorspeed.pl
 

§12 Odstąpienie od umowy (zwrot towaru) dotyczące Klientów (Przedsiębiorcy) niebędących Konsumentami.

1.     Klientowi przysługuje prawo do odstąpienia od umowy po wcześniejszym uzgodnieniu ze Sprzedającym.

2.     Termin na odstąpienie od umowy, będące uprawnieniem udzielonym przez Sprzedającego, ograniczone zostaje do 14 dni od daty zawarcia umowy.  Termin ten może być skrócony lub wydłużony indywidualnie, o czym Sprzedający musi powiadomić Kupującego najpóźniej w momencie zawarcia umowy.

3.     Zwrot towaru będzie możliwy w wypadku gdy stan towaru w tym stan oryginalnego opakowania będzie umożliwiał dalszą odsprzedaż.

4.  Zwracany towar należy dostarczyć do sklepu Sprzedającego w której dokonano zakupu lub odesłać na adres: MOTORSPEED Stara Dąbrowa 47c, 73-112 Stara Dąbrowa z dopiskiem: „zwrot” - na własny koszt; załączając informację w przedmiocie daty i numeru dokumentu zakupu bądź kserokopię dowodu zakupu.

5.     Zwrot towaru dostarczonego na indywidualne zamówienie, a także towaru wycofanego z oferty Sprzedającego nie jest możliwy.

6.     W przypadku zwrotu towaru objętego niniejszym paragrafem, Sprzedający może pobrać do 15% wartości zwracanego towaru, uwidocznionej w dokumencie sprzedaży z tytułu kosztów związanych z ponownym wprowadzeniem produktu do sprzedaży.

7.     Sprzedający nie przyjmuje przesyłek nadanych za pobraniem.

Wszelkie pytania związane ze zwrotami towarów można kierować telefonicznie pod numerem: 516-815-008 bądź na adres e-mail: sklep@motorspeed.pl.
 

§ 13 Postanowienia dotyczące Klientów (Przedsiębiorcy) niebędących Konsumentami w zakresie rękojmi i reklamacji.

1.     Tam gdzie wyraźnie nie zastrzeżono każdy oferowany przez Sprzedawcę produkt jest fabrycznie nowy i wolny od wad.

2.     Z zastrzeżeniem art. 563 Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1610 z późn. zm.). oraz pkt. 3 i 4 odpowiedzialność Sprzedającego z tytułu rękojmi wynosi 6 miesięcy. Wszelkie inne uprawnienia i obowiązki związane z wykonywaniem prawa rękojmi określa ustawa.

3.     Rękojmia podlega wyłączeniu w przypadku zaistnienia niżej wymienionych zdarzeń:

a.     wadliwości w działaniu towaru spowodowanej w skutek jej normalnego zużycia,

b.     uszkodzenia towaru w wyniku przepięć i wahań zasilającego napięcia elektrycznego,

c.     zastosowaniu nieodpowiedniego zasilania,

d.     montażu, instalacji towaru bez zachowania należytej staranności z uchybieniem zasad tzw. „sztuki technicznej”,

e.     uszkodzeń powstałych w skutek wypadku,

f.      przechowywania towaru w złych warunkach a w szczególności narażanie go na działanie wilgoci, mrozu, nadmiernemu nasłonecznieniu,

g.     użytkowania towaru do celów związanych z uprawianiem sportów motorowych bądź wyczynowych,

h.     dokonania w towarze jakichkolwiek przeróbek, modyfikacji.

4.     Rękojmia Sprzedającego nie obejmuje takich towarów jak:

a.     zębatki napędowe,

b.    łańcuchy napędowe,

c.     zestawy napędowe,

d.     łańcuchy rozrządu,

e.     tłoki,

f.      pierścienie tłokowe,

g.     korbowody,

h.     wały korbowe,

i.      cylindry,

j.      zestawy cylindrowe,

k.     łożyska korbowodów,

l.      łożyska główne wałów korbowych,

m.   zawory silnikowe

5.     Wadliwy towar należy dostarczyć na własny koszt do placówki Sprzedającego w której dokonano zakupu lub odesłać na adres: MOTORSPEED Stara Dąbrowa 47c, 73-112 Stara Dąbrowa z dopiskiem: „reklamacja”.

6.     Do przesyłki należy dołączyć zgłoszenie reklamacyjne zawierające okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji w szczególności rodzaju i daty wystąpienia wady, dokument zakupu bądź kserokopię dowodu zakupu. W celu ułatwienia i przyspieszenia procesu reklamacyjnego można skorzystać ze wzoru formularza reklamacyjnego dostępnego na stronie www.motorspeed.pl w zakładce „pliki” – zał. 14 zgłoszenie reklamacyjne przedsiębiorcy. Alternatywny adres protokołu reklamacyjnego do pobrania dostępny pod tym adresem.

7.     W przypadku uznania reklamacji Sprzedawca zobowiązuje się do:

a.     wymiany towaru lub usunięcia wady w możliwie jak najszybszym terminie bez nadmiernych niedogodności dla Klienta,

b.     w wyniku odstąpienia od umowy bądź obniżenia ceny; zwrotu należnej kwoty w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru na rachunek bankowy wskazany przez Klienta,

c.     zwrotu poniesionych kosztów związanych z dostarczeniem wadliwego produktu.

8.     Sprzedający nie przyjmuje przesyłek nadanych za pobraniem.

 

Wszelkie pytania związane z wykonywaniem prawa rękojmi oraz procedurą reklamacyjną można kierować telefonicznie pod numerem: 516-815-008 bądź na adres e-mail: sklep@motorspeed.pl.
 

§ 14 Postanowienia dotyczące Klientów (Przedsiębiorcy) niebędących Konsumentami - Roszczenie zwrotne

1.     Z zastrzeżeniem postanowień niniejszego paragrafu roszczenia Klienta wynikające z dalszej odsprzedaży towaru Konsumentom rozpatrywane są na podstawie w art. 576.1 - 576.4 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 Kodeks cywilny (tekst jednolity Dz. U. z 2014, poz. 121 ze zmianami).

2.     Wadliwy towar należy dostarczyć na własny koszt do dowolnej placówki Sprzedającego lub odesłać na adres: MOTORSPEED Stara Dąbrowa 47c, 73-112 Stara Dąbrowa z dopiskiem: „reklamacja”.

3.     Do przesyłki należy dołączyć zgłoszenie reklamacyjne zawierające okoliczności dotyczące przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia wady oraz informację w przedmiocie daty i numeru dokumentu zakupu bądź kserokopię dowodu zakupu, daty sprzedaży towaru Konsumentowi, potwierdzenia zawarcia umowy z Konsumentem – dowód sprzedaży.

4.     W celu ułatwienia i przyspieszenia procesu reklamacyjnego można skorzystać ze wzoru formularza reklamacyjnego dostępnego na stronie www.olekmotocykle.pl w zakładce „pliki” - zał. 15 zgłoszenie reklamacyjne regres.  Alternatywny adres protokołu reklamacyjnego do pobrania dostępny pod tym adresem.

5.     W przypadku uznania reklamacji Sprzedawca zobowiązuje się do:

a.     wymiany towaru lub usunięcia wady w możliwie jak najszybszym terminie bez nadmiernych niedogodności dla Klienta,

b.     w wyniku odstąpienia od umowy bądź obniżenia ceny; zwrotu należnej kwoty w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru na rachunek bankowy wskazany przez Klienta.

6.     Sprzedający nie przyjmuje przesyłek nadanych za pobraniem.

7.     Wszelkie pytania związane z procedurą retrospektywną można kierować telefonicznie pod numerem: 516-815-008 bądź na adres e-mail: sklep@motorspeed.pl.
 

§ 15 Gwarancja

1.     Sprzedający nie jest producentem towarów.

2.     Tam gdzie wyraźnie nie zastrzeżono Sprzedający nie jest gwarantem towarów.

3.     W przypadku udzielenia gwarancji jakości obejmującej towary (gwarancja) jej warunki są udostępniane przy towarze.

4.     Uprawnienia z tytułu gwarancji należy wykonywać zgodnie z warunkami zamieszczonymi w dokumencie gwarancyjnym dołączonym do towaru.

5.     Gwarant ponosi odpowiedzialność z tytułu gwarancji sprzedanego towaru na warunkach oraz przez okres wskazany w karcie gwarancyjnej. Oświadczenie gwarancyjne określa obowiązki gwaranta i uprawnienia Kupującego. Zawiera także informacje niezbędne do wykonania uprawnień z gwarancji, takie jak: nazwa i adres gwaranta lub jego przedstawiciela na terenie Rzeczpospolitej Polskiej, czas trwania i zasięg terytorialny ochrony gwarancyjnej, uprawnienia przysługujące w razie stwierdzenia wady oraz informację, że gwarancja nie wyłącza uprawnień wynikających z rękojmi.

6.     Kupujący może wykonywać uprawnienia z tytułu rękojmi niezależnie od uprawnień wynikających z gwarancji. Wykonanie uprawnień z gwarancji nie wpływa na odpowiedzialność z tytułu rękojmi.

 

§16 Pozasądowe metody rozpatrywania sporów


1. Konsument posiada m.in. następujące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:

a.    Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy sprzedaży,

b.    Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą,

c.    Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubowne sądu przy Rzeczniku Ubezpieczonych z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartego ubezpieczenia.

2.     Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona Konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi: http://www.uokik.gov.pl i http://www.rzu.gov.pl.
 

§17 Postanowienia końcowe

1.             Umowa sprzedaży towarów zawierana jest zgodnie z prawem polskim i w języku polskim.

2.             Regulamin podlega prawu polskiemu. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie mają zastosowanie przepisy prawa polskiego.

3.             Sądem właściwym do rozstrzygania sporów mogących wyniknąć na tle stosowania niniejszego regulaminu pomiędzy Sprzedającym a Konsumentem jest Sąd powszechny zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.

4.             Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedawca a Klientem, który nie jest Konsumentem zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.

5.             W przypadku braku dostępności na magazynie zamówionego towaru, Sprzedający zobowiązuje się do przedstawienia alternatywnych produktów, wskazania terminu dostępności lub natychmiastowego zwrotu wpłaconej kwoty, w zależności od wyboru Kupującego.

6.             Indywidualne ustawienia komputera mogą powodować różnice pomiędzy wizualizacją produktu na komputerze Klienta a rzeczywistym wyglądem produktu (kolor, proporcje, itp.), co nie może być odebrane jako wada produktu lub jako niezgodność towaru z umową.

7.             Wyłącznie w zakresie dozwolonym przez przepisy prawa Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu, w szczególności wynikających ze zmiany obowiązujących przepisów prawa mających wpływ na postanowienia Regulaminu.

8.             Zmiany Regulaminu obowiązują od momentu wyraźnego ich wskazania i umieszczenia na stronie internetowej Sklepu z zastrzeżeniem, że zamówienia złożone przed wejściem w życie tych zmian będą realizowane za zasadach dotychczasowych. Odmowa akceptacji zmiany Regulaminu jest równoznaczna z rozwiązaniem umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną.

9.             Regulamin wchodzi w życie z dniem 15 marca 2024 r.


 

Przejdź do strony głównej
Oprogramowanie sklepu shopGold.pl
USTAWIENIA PLIKÓW COOKIES
Są zawsze włączone, ponieważ umożliwiają podstawowe działanie strony. Są to między innymi pliki cookie pozwalające pamiętać użytkownika w ciągu jednej sesji lub, zależnie od wybranych opcji, z sesji na sesję. Ich zadaniem jest umożliwienie działania koszyka i procesu realizacji zamówienia, a także pomoc w rozwiązywaniu problemów z zabezpieczeniami i w przestrzeganiu przepisów.
Pliki cookie funkcjonalne pomagają nam poprawiać efektywność prowadzonych działań marketingowych oraz dostosowywać je do Twoich potrzeb i preferencji np. poprzez zapamiętanie wszelkich wyborów dokonywanych na stronach.
Pliki analityczne cookie pomagają właścicielowi sklepu zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzi w interakcję ze sklepem, poprzez anonimowe zbieranie i raportowanie informacji. Ten rodzaj cookies pozwala nam mierzyć ilość wizyt i zbierać informacje o źródłach ruchu, dzięki czemu możemy poprawić działanie naszej strony.
Pliki cookie reklamowe służą do promowania niektórych usług, artykułów lub wydarzeń. W tym celu możemy wykorzystywać reklamy, które wyświetlają się w innych serwisach internetowych. Celem jest aby wiadomości reklamowe były bardziej trafne oraz dostosowane do Twoich preferencji. Cookies zapobiegają też ponownemu pojawianiu się tych samych reklam. Reklamy te służą wyłącznie do informowania o prowadzonych działaniach naszego sklepu internetowego.
ZATWIERDZAM
Korzystanie z tej witryny oznacza wyrażenie zgody na wykorzystanie plików cookies. Więcej informacji możesz znaleźć w naszej Polityce Cookies.
USTAWIENIA
ZGADZAM SIĘ